Veelgestelde vragen

Hieronder vind je alle meest gestelde vragen op een rijtje. Wellicht staat hier tussen wat je zoekt. Staat jouw antwoord er niet tussen? Dan mag je ons natuurlijk altijd een berichtje sturen op onze socials of mailen naar info@keesenbeer.nl

Over ons

Is Kees&Beer dezelfde winkel?

Andere winkel, zelfde eigenaar! :)

Op de boekenplank valt onder de handelsnaam Keesenbeer waar zowel Kees&Beer als Opdeboekenplank. onderdeel van zijn. Onder onze handelsnaam kun je ons terugvinden in het Handelsregister/KvK.

Levering en retour

Hoe snel heb ik mijn bestelling in huis?

Voor de meeste items hanteren wij een levertijd van 1-3 werkdagen. Hier vind je meer leveringsinformatie. 

1-3 werkdagen, kan dat niet wat sneller? 

We begrijpen heel goed dat wanneer je een leuke bestelling hebt geplaatst je deze zo snel mogelijk in huis wilt hebben! Wanneer we een bestelling binnen krijgen gaan we zo snel mogelijk voor je in de weer met stickers, kaartjes en meer. Service en een leuk ingepakt pakketje vinden we belangrijker dan; vandaag besteld, de volgende dag in huis. Daarnaast zijn we ook afhankelijk van PostNL voor de levering van onze pakketjes. Heb je een bestelling op korte termijn nodig, bijvoorbeeld voor een last minute verjaardag of kraambezoek? Dan mag je ons natuurlijk altijd een berichtje of mailtje sturen. Dan doen we ons uiterste best voor je! 

Waar blijft mijn bestelling?

Zodra je bestelling is verzonden krijg je naast onze verzendbevestiging, een aparte mail van PostNL met daarin je Track&Trace code. Hiermee kun je jouw pakketje volgen. Geeft deze code onduidelijke of verkeerde informatie? Neem dan altijd eerst contact op met PostNL. Kom je er alsnog niet uit mag je ons altijd een mailtje sturen. 

Mijn pakketje is kwijt. Wat nu?

In een zeldzaam geval waarbij je pakketje kwijtraakt lossen we dit natuurlijk zo goed mogelijk voor je op. Natuurlijk zullen we eerst proberen je pakketje boven water te krijgen; soms duurt het wat langer bijvoorbeeld door drukte bij PostNL. Lukt dit niet, dan ontvangt je van ons een 'Niet ontvangen' verklaring en na het invullen hiervan zullen we je pakket opnieuw verzenden. Gelukkig komt dit eigenlijk nooit voor!

Kan ik mijn bestelling ook afhalen?

We hebben er voor gekozen om afhalen niet als optie aan te bieden. Opdeboekenplank. heeft geen fyieke winkel en ons magazijn bevindt zich aan huis. We houden graag ons privé een beetje voor onszelf. Liever geen verzendkosten betalen? Bij bestellingen vanaf 100 euro wordt deze gratis verzonden. Misschien kun je jouw bestelling samen met iemand plaatsen, shop je wat kadootjes in het voren of neem je wat extra kaartjes mee? (Das altijd fijn!)

Ik heb ook iets besteld bij Kees&Beer. Kunnen jullie deze bestellingen samenvoegen zodat ik maar één keer verzendkosten betaal?

Dat is zeker mogelijk! Stuur ons even een berichtje, dan kijken we graag met je mee. 

Moet ik een retourzending betalen?

Wanneer een artikel niet aan je verwachting voldoet mag je deze in principe retourneren. Er zijn enkele uitzonderingen zoals bijv.  gepersonaliseerde artikelen (alle uitzonderingen vindt je terug in onze Algemene Voorwaarden). Retourkosten zijn altijd voor de rekening van de koper, behalve in het geval van een defect. Aan een bestelling die retour wordt gezonden zitten altijd kosten voor ons als ondernemer - denk dus goed na over je aankoop voor je deze besteld of retourneerd. Toch spijt van je aankoop? Misschien kun je er iemand anders blij mee maken :)

Maakt het uit met welk verzendbedrijf ik mijn retour verstuur?

Dit maakt voor ons niet uit! We adviseren wel om je pakketje met Track&Trace te verzenden. Retourzenden is altijd voor jouw risico en zo kun je in de gaten houden waar je pakketje blijft. 

Wat als ik niet thuis ben als mijn pakketje wordt bezorgd?

Dat hangt af van jouw bestelling. De meeste pakketjes passen door de deur en hoef je dus niet voor thuis te blijven. Dit is terug te vinden in je Track&Trace informatie en terug te zien aan de portokosten (tot €3,95). Grotere pakketen worden vaak afgegeven bij de buren of op het dichtstbijzijnde PostNL-punt. Let op! Zorg dat je jouw pakketje binnen een week ophaalt. 

Mijn pakketje is door PostNL naar jullie retour gezonden?

Vaak heeft jouw pakketje dan te lang op een pakketpunt gelegen óf er is een verkeerd adres ingevoerd. We kunnen dan je bestelling opnieuw naar je toesturen, maar hier zijn wel extra kosten aan verbonden. Controleer dus altijd goed het opgegeven adres en houd in de gaten wanneer je jouw pakketje kunt verwachten. Is er iets anders aan de hand? Dan kijken we natuurlijk met je mee voor een passende oplossing.

Pre-order

Wat betekent pre-order?

Sommige populaire artikelen bieden we, wanneer deze uitverkocht zijn, als pre-order aan. Zo geven we je jouw de gelegenheid dit populaire artikel zeker te bemachtigen zodra deze weer op voorraad is. Op deze manier reserveer je vast een exemplaar. 

Hoe lang duurt het voordat ik een pre-order bestelling geleverd krijg?

Dit hangt altijd af van de leverancier. Soms moeten we bijvoorbeeld wachten tot de herdruk afgerond is. Zodra we hier informatie over hebben voegen we dit toe aan de productinformatie van het artikel. Soms voegen we deze informatie nog later toe; check dus bij vragen eerst de informatie bij het artikel.

Maar er stond op voorraad?

Wanneer wij een artikel als pre-order in de webshop aanbieden staat hier meestal ook een aantal stuks voorraad bij vermeld. Dit is het aantal stuks dat wij besteld hebben bij de leverancier. We moeten deze informatie invoeren om niet meer items als er besteld zijn te verkopen en daarmee wordt automatisch zichtbaar hoeveel stuks er nog beschikbaar zijn. Dit betekent niet dat deze aantallen uit voorraad leverbaar zijn.

De rest van mijn items was wel op voorraad. Worden deze vast verzonden?

Wanneer je bestelling een pre-order artikel bevat wordt deze pas verzonden zodra de hele bestelling compleet is. Heb je de overige items toch liever wat eerder kun je hier het beste twee aparte bestellingen voor plaatsen. Heb je jouw bestelling al geplaatst en wil je deze toch liever in twee delen ontvangen? Stuur ons dan gerust een mailtje; dan sturen we de items die op voorraad zijn vast naar je toe. Hier zijn wel extra verzendkosten aan verbonden. 

Betaling

Welke betaalmethodes bieden jullie aan?

iDeal, Klarna en Bancontact

Waarom bieden jullie geen PayPal aan?

Helaas gaf PayPal veel problemen in de checkout met orders die vastliepen en mislukte betalingen. We hebben er daarom voor gekozen dit niet aan te bieden. Achteraf betalen kan met Klarna.

Kan ik ook nu iets kopen en later betalen?

Uitgesteld betalen kan eenvoudig en veilig met Klarna. 

Waarom betaal ik extra voor betalen met Klarna?

Wij als webshop betalen extra voor iedere betaling met Klarna. Daarom vragen wij een kleine bijdrage van de kosten voor deze service. 

Hoe kan ik als Belgische klant het beste betalen?

We bieden speciaal voor klante uit België als betaaloptie Bancontact aan. 

Hoe ontvang ik mijn terugbetaling wanneer ik een artikel heb geretourneerd?

Dit bedrag wordt door onze betaalprovider Mollie de eerstvolgende werkdag terug gestort op de rekening waarmee je hebt betaald. Heb je gebruik gemaakt van Klarna wordt je betaling aangepast in jouw account. 

Mijn betaling is niet gelukt. Wat moet ik nu doen?

Kijk of je de betaling ergens kunt hervatten. Lukt dit niet? Stuur ons dan een mailtje dan kijken we met je mee. Wanneer een order niet wordt afgerond sturen we je altijd nog even een mailtje als reminder.

Kado's 

Kan mijn kadootje ingepakt worden? 

Iedere bestelling wordt door ons als kadootje ingepakt! Want een boek is altijd een goed cadeau, voor jezelf of iemand anders! En ook wanneer je lekker iets voor jezelf hebt besteld is zo'n feestelijk pakketje natuurlijk heerlijk. Wil je een aantal items bij elkaar hebben ingepakt? Laat dit dan weten in de opmerkingen. 

Kunnen jullie ook een kaartje met tekst bijvoegen?

Jazeker! Wanneer je jouw bestelling rechtstreeks naar de ontvanger wilt verzenden is het natuurlijk leuk om een persoonlijk berichtje toe te voegen. Je kunt in onze webshop een kaartje kiezen om toe te voegen. Laat jouw persoonlijke boodschap achter in het opmerkingen veld van de checkout. Dan schrijven we deze in ons netste handschrift voor jouw op het kaartje. 

Kortingscodes

Waarom krijg ik geen korting op boeken?

Dit heeft te maken met de Wet op de vaste boekenprijs. De vaste boekenprijs is sinds 2005 bij wet geregeld om prijsconcurrentie te voorkomen en zo een brede beschikbaarheid en diverse aanbod te kunnen behouden. De Wet op vaste boekenprijs houdt in dat er - in de regel - geen korting mag worden gegeven op boeken.

Er zijn twee uitzonderingen:

- We mogen wel een korting aanbieden bij een actie vanuit de uitgeverij. Deze acties hebben een collectief karakter en zijn gebonden aan een bepaalde periode.

- Wanneer een boek uit het assoriment verdwijnt. 

Wel geven we af en toe een leuke korting op ons overige assortiment of voegen we een leuk kadootje aan je bestelling toe. Houdt onze Instagrampagina voor alle actuele acties. 

Mijn kortingscode werkt niet.

Wellicht voldoet je bestelling (nog) niet aan de actievoorwaarden of is datum voor deze code verlopen. Heb je dit gecontroleerd maar gaat er toch iets mis? Stuur ons dan een berichtje via onze socials of mail naar info@keesenbeer.nl

Ik heb meerdere kortingscodes.

Je kunt helaas niet meerdere kortingscodes tegelijk invoeren. 

Overige vragen

Het artikel wat ik wil bestellen is uitverkocht. Komt dit nog terug? 

Wanneer een artikel op uitverkocht staat komt dit in de meeste gevallen zeker terug. Wanneer een artikel niet terug komt halen we het vaak direct van de website af. Hoe lang het duurt voor een artikel weer op voorraad is hangt vaak af van onze leveranciers. 

Willen jullie mijn producten verkopen in jullie webshop?

Maak je een eigen product en denk je een match te zien met ons assortiment? Dan mag je ons altijd een mailtje sturen naar info@opdeboekenplank.nl met daarin meer informatie over je product en verkoopvoorwaarden. Of het voor ons past hangt af van meerdere factoren maar we  zullen hier zeker naar kijken en je zo snel mogelijk van een reactie voorzien. 

Ik ben spullen aan het inzamelen voor een goed doel. Kan ik spullen krijgen? 

We krijgen regelmatig verzoeken van goede doelen of initiatiefnemers. Helaas kunnen we niet overal op ingaan. Maar vragen staat natuurlijk vrij! Dus stuur ons gerust een berichtje of een mailtje. 

Ik heb geen bevestiging ontvangen.

Na ontvangst van je bestelling ontvang je altijd van ons een automatische mail met de bevestiging van je bestelling en een bijgevoegde factuur. Wanneer je deze niet in goede orde hebt ontvangen heb je mogelijk een verkeerd emailadres ingevoerd. Het kan ook zijn dat de mail in de spam terecht is gekomen. Wil je liever even checken of je order in goede orde is aangekomen? Dan mag je ons natuurlijk altijd even een berichtje sturen! 

Mijn pakketje is niet compleet. En nu?

Héél af en toe mist er iets in een bestelling, of sturen we je het verkeerde item of kleur toe. Al vinden we dat heel vervelend, het blijft natuurlijk mensenwerk! Stuur ons een berichtje of mailtje dan sturen we het ontbrekende item zo snel mogelijk op onze kosten alsnog naar je toe!

Mijn items is beschadigd/incompleet/defect.

Héél af en toe zien wij dit helaas over het hoofd. Stuur ons een mailtje dan zoeken we zo snel mogelijk samen met jou naar een passende oplossingen! 

Ik ben boos.

Dat is natuurlijk nooit de bedoeling. We doen juist altijd heel hard ons best om mensen blij te maken! En  soms gaat daarbij wel eens iets fout. Maar als we vriendelijk naar elkaar blijven komen we daar vast samen uit. 

Kan ik jullie ook bellen?

We zijn te bereiken via mail of via onze social media kanalen. Op die manier proberen we de communcatiestromen een beetje te beperken. Bovendien is het zowel voor jou als voor ons fijn om soms hetgeen besproken is nog even rustig terug te kunnen lezen. 

Ik heb een vraag. Hoe kan ik deze stellen?

Check eerste de Veelgestelde vragen - en die heb je al gevonden! Staat jouw antwoord er niet tussen? Stuur ons dan een berichtje via onze socials (@opdeboekenplank.nl) of mail naar info@opdeboekenplank.nl 

© 2022 - 2023 opdeboekenplank.nl | sitemap | rss | webwinkel beginnen - powered by Mijnwebwinkel